Opgaveaftalen

Selve opgavetilbuddet/-aftalen udformes skriftligt af konsulenten ud fra den foreløbige aftale, som blev forhandlet på plads under mødet med virksomheden, hvor konsulenten blev introduceret til opgavens problematikker.

Aftalen skal indeholde følgende elementer:

  • Navn og adresse på virksomheden (ved kommunale opgaver endvidere deres EAN-nummer)
  • Rekvirentens navn
  • Dato og sted, hvor opgaveaftalen skrives
  • Virksomhedens mål og succeskriterier for opgaven
  • Aktiviteter i opgaven (beskrivelse, formål og rolle- og opgavefordeling)
    - dataregistreringsmetoder og -aktiviteter
    - analyse- og vurderingsmetoder og -aktiviteter
    - formidlingsmetoder og -aktiviteter
    - implementeringsmetoder og -aktiviteter
    - evalueringsmetoder og -aktiviteter
  • Tidsplan for aktiviteterne
  • Pris for opgaven - evt. opdelt i delopgaver
  • Tilbuddets varighed
  • Vilkår for betaling
  • Dato og underskrift fra konsulenten
  • Felt til kundens underskrift
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tilbuddet/aftalen sendes til kunden i to eksemplarer. Hvis kunden har rettelser til opgaveaftalen indskrives disse og fremsendes igen i to eksemplarer. Kunden underskriver begge eksemplarer, returnere det ene til konsulenten og beholder selv det andet.